Ogłoszenia o przeterminowanej dacie ważności
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Pytania odnośnie mechaniki.

16 mar 2014, o 19:17

Nexaron Dragonbite:

Obalenie postaci - jak przystało na CC - jest raczej przeszkadzają i w związku z tym musi wiązać się z pewnymi niedogodnościami. Nie chcąc zmieniać jednak PBFa w 100% RPG a Mistrzów Gry w kalkulatory ds. mechaniki nie narzuciliśmy żadnych konkretnych sankcji. Pytasz więc o kwestię do pewnego stopnia otwartą i zależną od prowadzącego.
Możliwym jest, że jeżeli zostaniesz powalonym przez MG ten uzna, że Twoja postać jest niezdolna do kontynuowania zaplanowanych akcji i reszta ruchu będzie "spalona". W tej samem sytuacji inny prowadzący zdecyduje się zaledwie na powiększenie kosztów kolejnych akcji o X PA. Również kontekst ma znaczenie - wprawny żołnierz może np. nie otrzymać karnych kosztów w imię dużych modyfikatorów do celności strzału. Tas, bardziej nielogiczne byłoby, gdyby biotyk powalony niespodziewanym ciosem jak gdyby nigdy nic kontynuował swoje ataki.
Przypomnę, że chociaż mechanika ma w naszych walkach rolę mniejszą niż większą, to zdecydowaliśmy się nie marginalizować wkładu MG w prowadzenie walk (gdyby nie to większości z nas odechciałoby się żyć po jednej większej walce, w której nie mamy do roboty nic więcej, niż turlać kości). I chociaż nikomu tego nie zabronię, to apeluję o nie prowadzenie przydługich rozważań na okoliczność "co by było gdyby" w tagu fabuleoff. Efekty takie jak powalenie czy podpalenie z założenia mają być niespodziewanym ciosem w wasze postaci i ich nastąpienia raczej nie powinno się planować.
Wietrzących teorie spiskowe uspokajam - nie zebraliśmy się tu po to, żeby mordować wasze postaci (przynajmniej nie tylko po to). Mistrzowie nie będą szukać wymyślnych kombinacji, które wykluczą was z walki i doprowadzą do rychłej śmierci (chociaż pokusa jest czasem silna). Ich zadaniem jest arbitrażowanie choć z założenia wyrównanej walki.

Tas'Neda nar Rayya:
Tak może w gwoli ścisłości. Przebijanie nie jest ani problematyczne, ani zniesione, bo w mechanice jakby nie było funkcjonuje.
Po prostu przygotowując bronie pod mechanikę pozbyliśmy się wszystkich dodatkowych bonusów, które były powiązane z niektórymi modelami. Chodzi tu nie tylko o zdolność do penetracji (obecną w gruncie rzeczy nie tylko przy Oszczepie), ale też przykładowo zwiększoną skuteczność w starciach z konkretnymi rodzajami osłon (jak np. Reegar przy atakowaniu tarcz).
Nie ma więc mowy o żadnych problemach ani znoszeniu czegokolwiek, to po prostu standaryzacja.
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Tas’Neda nar Rayya
Posty: 186
Rejestracja: 22 sie 2013, o 13:50
Miano: Tas'Neda nar Rayya
Wiek: 35
Klasa: Szpieg
Rasa: Quarianka
Zawód: Podróżnik
Status: Łażenie po Żniwiarzu.
Kredyty: 5.500

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

16 mar 2014, o 19:23

Nie przebijanie. Termowizja.

Ponownie:

1) Oszczep nadal sam z siebie, bez celownika termicznego ma termowizję?

2) Nie wiem jak z celownikiem, ale termowizja Oszczepu pozwalała wykrywać przeciwników z kamuflażem taktycznym. Nadal to funkcjonuje?

3) W celowniku termicznym też?
ObrazekObrazek
Bonusy:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Wyświetl wiadomość pozafabularnąWyświetl wiadomość pozafabularną

Statystyki broni własnej roboty:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Ahri’Zhao vas Orionis
Awatar użytkownika
Mistrz Gry
Posty: 372
Rejestracja: 2 cze 2012, o 10:28
Wiek: 24
Klasa: Inżynier
Rasa: Quarianka
Zawód: Medyk
Status: Członek załogi statku ludzkiego Widma. Wędrówkę ukończyła zdalnie (dzięki pomocy Rady), nie powróciła jeszcze na Flotyllę.
Kredyty: 10.535
Lokalizacja: Miasto Łódź
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

16 mar 2014, o 19:29

Tas'Neda nar Rayya:
...pozbyliśmy się wszystkich dodatkowych bonusów...
ObrazekObrazek GG: 21021010 Have killed many, Shepard. Many methods. Gunfire, knives, drugs, tech attacks, once with farming equipment. But not with medicine.
~ Mordin Solus
Bonusy:
  • - 30% koszt mocy
  • + 10% obrażenia broni
  • + 10% tarcze
  • + 10% pojemność pochłaniaczy
Ku uniknięciu wszelkich nieporozumień:Zwracając się do mnie jako do postaci, używaj rodzaju żeńskiego.
Zwracając się do mnie jako do użytkownika, używaj rodzaju męskiego.
Faerie Nache
Awatar użytkownika
Posty: 228
Rejestracja: 1 lis 2013, o 13:08
Miano: Faerie Nache
Wiek: 283
Klasa: Szpieg
Rasa: Asari
Zawód: Agentka operacyjna
Postać główna: Nakmor Gavos
Lokalizacja: Omega
Status: Widmo, Wyznaczona nagroda za jej głowę przez Zaćmienie
Kredyty: 19.060
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

20 mar 2014, o 20:01

Chciałbym otrzymać w końcu jasną i klarowną odpowiedź od administracji bo tutaj dostaję - i chyba nie tylko ja - sprzeczne informacje.

Czy można mieć zarówno jeden implant standardowy jak i ile się chce niestandardowych - jak to było kiedyś mówione i jest to bardzo dobra opcja - czy też tylko jeden implant w ogóle i jest to opcja do dupy.
ObrazekObrazek Bonusy: +30% moce tech, +10% obrażenia od broni, +20% obrażenia w głowę, +30% obrażenia wręcz, +15% tarcze, +20% premia techBattle Theme /Femme Fatal Theme/ThemeVoice
Carmen Ortega
Awatar użytkownika
Grafik
Posty: 1179
Rejestracja: 10 maja 2012, o 17:32
Wiek: 32
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Cerberusa
Lokalizacja: Aite
Status: Agentka Cerberusa działająca pod przykrywką fałszywej tożsamości, pirat.
Kredyty: 9.300
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

20 mar 2014, o 20:47

Mówiłam to już i powtarzam - jeden standardowy i ile tylko chcesz (i na ile masz kasy) niestandardowych.

Btw, na następny raz proponuję pytać się administracji od razu, zamiast słuchać jakichś farmazonów od innych.
Mundur Ubiór cywilny Theme Carcharias Wraith GG: 5800060
ObrazekObrazek
+70% do obrażeń od mocy +15% do obrażeń od broni +15% do celności
Obrazek
Marcus de Silva
Awatar użytkownika
Posty: 328
Rejestracja: 13 sty 2014, o 15:40
Miano: Marcus de Silva "Scarecrow"
Wiek: 35
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Przemytnik
Postać główna: Nakmor Gavos
Lokalizacja: Treches
Status: "Poszukiwany przez Radę i dwie bezimienne organizacje"
Kredyty: 12.432
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

20 mar 2014, o 20:53

Dziękuję za ostateczne informacje. Te farmazony próbowała wciskać Iris :P.

Iris nie wciskała żadnych farmazonów. Taś, który się pytał czy można mieć dwa implanty dostał poprawną odpowiedź - nie można. Następnym razem trzeba sprecyzować swoje pytanie ^^ - Iris.
ObrazekObrazek Bonusy:+20% obrażenia od mocy, +20% do Tarcz, +5% na krytyka Theme /Battle ThemeOutfit /Outfit 2
Nexaron Dragonbite
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 13 sty 2013, o 17:28
Miano: Nexaron Dragonbite
Wiek: 26
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Najemnik
Lokalizacja: Omega
Kredyty: 29.625
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

4 maja 2014, o 15:05

Kolejne babole do zaraportowania ;]
W generatorze Kp przy modyfikacjach pancerzu zamiast neruo-staki jest neuro-maska, a już po wygenerowania Kp pokazuje się ikona modyfikowanej heurystyki.
What Can Change The Nature Of A Man??

ObrazekObrazek

~ Strój cywilny ~ Pancerz Bojowy ~

Bonusy: +35% obrażenia od mocy biotycznych, +25% siła od mocy biotycznych, -25% koszt mocy biotycznych, +10% do celności Upiora, +30% moc tarczy, +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni, +20% siła pancerza

Obrazek
Carmen Ortega
Awatar użytkownika
Grafik
Posty: 1179
Rejestracja: 10 maja 2012, o 17:32
Wiek: 32
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Oficer Cerberusa
Lokalizacja: Aite
Status: Agentka Cerberusa działająca pod przykrywką fałszywej tożsamości, pirat.
Kredyty: 9.300
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

4 maja 2014, o 15:09

Mody do pancerza w KS są do poprawienia, to już zauważyliśmy. Na dniach będą tak, jak być powinny. Póki co można wpisywać je w polu "cechy charakterystyczne pancerza".
Mundur Ubiór cywilny Theme Carcharias Wraith GG: 5800060
ObrazekObrazek
+70% do obrażeń od mocy +15% do obrażeń od broni +15% do celności
Obrazek
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

9 wrz 2014, o 11:53

Dobra ludzie, nieludzie i inne galaktyczne mendy.
Sprawa jest prosta. Zaczynam pracę nad sporym "patchem" do mechaniki. Tylko teraz tak. Ponieważ dojdzie kilka rzeczy i już w ogóle niektórzy mogą poczuć się przytłoczeni cyferkami, doszedłem do wniosku, że trzeba coś na to poradzić.
Pierwszym krokiem będzie spore przebudowanie vademecum.
Powiem wprost, chcę zmienić go w pełnoprawny almanach/indeks/księgę zasad.
Krótko mówiąc jak najmniej tekstu - jak najwięcej liczb. Wszystkie potrzebne wzory i wartości w jednym miejscu, opisy oraz przykłady ograniczone natomiast do absolutnego minimum.

Prosta sprawa. Otwieracie pdfa, widzicie w spisie treści walka-rzuty strona 5. Zerkacie i bam, macie wzór do którego podstawiacie wartości.
Teraz tak, to podejście ma też swoje wady, bo niektórzy po prostu nie tak łatwo przyswajają wzory. Dlatego drugą częścią będzie FAQ. Tu potrzebuje Waszej pomocy, bo Wy wiecie najlepiej co do jakich reguł macie wątpliwości. Przemyślcie sprawę i spróbujcie znaleźć takie pytania. Ot np. mam 5 punktów tarcz, co dzieje się kiedy obrywa za 200? To zbyt mała rzecz i w gąszczu innych zasad po prostu się gubi. No ale jeśli wyboldować pytanie i poniżej odpowiedzieć jednym zdaniem, wszystko jest zgabnie przedstawione, a co nawet ważniejsze - czytelne.

No dobra, a teraz jeszcze jedna rzecz, o której możecie popisać. Mechanika jest tak naprawdę dla Was. Tak, wiem że niektórzy jej nie lubią inni olewają, a jeszcze inni w ogóle nie wiedzą o jej istnieniu. Stety-niestety mamy ją na forum, więc - deal with it. 8)
A nieco poważniej - chcę żeby w miarę możliwości każdy coś do niej dorzucił, w ten sposób będzie bogatsza niż gdybym sam spędził przy niej x razy więcej czasu.

W chwili obecnej osobiście skupiam się na tym żeby większy nacisk położyć na rozwój postaci, a nie doliczanie kolejnych bonusów do poziomu obrażeń. Jednocześnie żeby wzbogacić walkę o elementy, które uczynią z niej w mniejszym stopniu działanie matematyczne, a w większym po prostu grę RPG. Broń zacznie działać trochę inaczej, moce przestaną trafiać za każdym razem, sporo umiejętności ulegnie gruntownej przebudowie. Można powiedzieć, że choć wciąż pozostaniemy w Mass Effectcie, to zamiast na siłę go kopiować, zaczniemy iść własną drogą.
Właśnie dlatego chciałbym żeby osoby posiadające jakiś pomysł się nim podzieliły. Inaczej niż w poprzednich tego typu dyskusjach - walcie wszystko co Wam przyjdzie do głowy, nawet gdybyście mieli wymienić 2-3 rzeczy od myślników. Jak da radę wcisnąć to do mechaniki, to zobaczymy co z tego będzie, jak nie to cóż nie, ale ponieważ nigdy nic nie wiadomo, zawsze można się w tym temacie pouzewnętrzniać.

Jedna ważna zasada. Ponieważ istnieje szansa na to, że zrobi się tu lekki burdel, będę wdzięczny za nie komentowanie postów innych. Masz pytanie - dostaniesz odpowiedź, ale na analizę pomysłów przyjdzie czas później, więc póki co po prostu robimy burze mózgów i piszemy co wpada do łepetyny. ;)
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Bleys Belford
Awatar użytkownika
Posty: 275
Rejestracja: 13 cze 2014, o 19:59
Miano: Bleys Belford
Wiek: 40
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan Hekate
Lokalizacja: Omega/Hekate
Status: Oficer Cerberusa, oficjalnie kapitan prywatnego statku kurierskiego, ex Przymierze
Kredyty: 9.940
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

12 wrz 2014, o 13:09

To ja coś o craftingu, bo jestem świeżo po lekturze.

Crafting jest fajny ale nieprzejrzyście napisany. Czytelnik, który szuka informacji np. o tym jak stworzyć własny pancerz i co konkretnie do tego potrzeba, musi najpierw przebrnąć przez lekturę wszystkich surowców i to wymieszanych w jednej liście. Potem, gdy już gracz dochodzi do wzorów, nie pamięta co trzeba podstawić i ponownie musi przebrnąć przez wymieszaną listę surowców. Ludzie bez analitycznego zacięcia muszą czytać pewno całość po kilka razy.

Moim zdaniem przejrzyściej byłoby zacząć od wstępnego wypunktowania co jest potrzebne do stworzenia własnego pancerza, albo od razu przejść do opisu poszczególnych punktów:

1. Surowiec bazowy (zwany dalej bazą).
2. Surowiec dający bonusy (można dalej go jakoś nazwać np. bonusowy).
3. opcjonalny Surowiec mieszany (ja bym go określił "specjalnym", bo nazwa "mieszny" była dla mnie myląca, że chodzi o jakieś połączenie ofensywnego i defensywnego).
4. Omniżel.

WZÓR

I wtedy od razu byłoby widać, co do tego wzoru podstawiać. Zwłaszcza jeśli udałoby się to upchnąć na jednej stronie.
Jeżeli więc nasz hełm został zbudowany z choćby jednego surowca na bazowym poziomie, jest on na poziomie Q1.
Zamiast "jednego surowca na bazowym poziomie" lepiej pisać "surowca zwykłego".
Proponuje nazwać surowiec Q1 "surowcem zwykłym" (tak jak w tabelce) i trzymać się w instrukcji terminologii. Instrukcja to nie KP, tutaj wszystko może być łopatologicznie wyłożone, nawet powtórzenie nie są straszne, jeśli nie zaciemniają przekazu.

propozycje do FAQ:

- Czy "częsci broni" mogą posłużyc jako baza do stworzenia broni?
- Czy żeby zrobić sobie własną część pancerza (np. nagolenniki) potrzebuję dobrych lub uszkodzonych nagolenników?
- Kiedy mam już wszystkie potrzebne składniki do craftu, jakie warunki muszę jeszcze spełnić do stworzenia przedmiotu? (czas, narzędzia, schematy?)
- Czy przy dekonstrukcji broni surowiec Q1 pozostaje Q1, czy ulega zniszczeniu?
- W jaki sposób odbywa się losowanie podczas craftingu? Czy potrzebna jest asysta MG?
NPC | Voice | Theme | Formal | CasualObrazekObrazek -30% do kosztu regeneracji tarcz ✔ - 1 PA / strzał Motyką ✔ +15% do celności broni ✔
+5% do obrażeń broni i mocy ✔ +20% do obrażeń wręcz ✔ 20% szans na podpalenie omni-ostrzem ✔
+20% do pancerza ✔
Prawdziwy gracz pbfów potrafi pogodzić wszystko. - William Kraiven Obrazek
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2751
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

13 wrz 2014, o 17:04

Dzięki za uwagi i propozycje, Crafting wymaga nieco innej wersji "poradnika", tak samo zresztą jak i FAQ potrzebuje innej, bardziej dostępnej, ale jest to jedna z wielu rzeczy, nad którymi pracujemy. Postaramy się mimo wszystko załatwić tę kwestię w miarę prędko :)
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Konrad Strauss
Awatar użytkownika
Posty: 861
Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:03
Wiek: 29
Klasa: Inżynier
Rasa: Człowiek
Zawód: Specjalista N2
Lokalizacja: Treches
Status: Starszy sierżant. Doświadczenie z obcą technologią(trzy razy). Po załamaniu nerwowym, jest na przymusowym urlopie.
Kredyty: 38.570
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

21 wrz 2014, o 18:44

Pytanie odnośnie szarży biotycznej.

Czy można korzystać z niej, gdy nie jest ona wymierzona w jakikolwiek przedmiot ataku (tzn. przeciwnik organiczny/syntetyczny lub wieżyczka/sonda)? Po prostu do przemieszczania się postaci. Ta informacja byłaby bardzo przydatna dla szturmowców.
ObrazekObrazek Theme Ubiór cywilny

Wszystko co słyszymy jest opinią, a nie faktem.Wszystko co widzimy jest perspektywą, a nie prawdą. - Marek Aureliusz
Nexaron Dragonbite
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 13 sty 2013, o 17:28
Miano: Nexaron Dragonbite
Wiek: 26
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Najemnik
Lokalizacja: Omega
Kredyty: 29.625
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

21 wrz 2014, o 19:39

Nie wiem czy powinienem odpowiadać, ale skoro znam odpowiedź. Tak, może tak długo jak widzi cel, ale bez przesady z dystansem. Wiem to z doświadczenia na sesjach i nigdy nie dostałem za to po głowie.
What Can Change The Nature Of A Man??

ObrazekObrazek

~ Strój cywilny ~ Pancerz Bojowy ~

Bonusy: +35% obrażenia od mocy biotycznych, +25% siła od mocy biotycznych, -25% koszt mocy biotycznych, +10% do celności Upiora, +30% moc tarczy, +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni, +20% siła pancerza

Obrazek
Peter King
Awatar użytkownika
Posty: 708
Rejestracja: 27 lut 2013, o 23:05
Wiek: 33
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Człowiek renesansu
Lokalizacja: Illium
Status: Freelancer, ex-sierżant Przymierza. Cerberus go nie lubi, bo ukradł im statek. Uważany za zmarłego.
Kredyty: 35.877
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

21 wrz 2014, o 21:46

Konrad dokładnie odpowiedź na Twoje pytanie to nie - nie możesz używać szarży nie mając jakiegokolwiek celu, ale tym celem niekoniecznie musi być osoba/wróg. Może być to również kolumna, skrzynia, cokolwiek.

Szturmowiec nie kontroluje szarży w takim stopniu by mógł wytracić prędkość, do tego potrzebuje przedmiotu/osoby, który go wyhamuje, do czego dochodzi w momencie uderzenia, z tego powodu nie możesz też wymierzyć w cel, a potem zatrzymać obok niego.
Wcześniej sam na to pozwalałem, np. Nexowi podczas operacji, ale teraz kiedy na dobre korzystamy z mechaniki to już wszyscy działają na tych samych zasadach, właśnie żeby szturmowcy nie mogli robić sobie darmowej teleportacji. ;)
You called down the thunder, now reap the whirlwind.ObrazekObrazek[center]Theme Obrazek Voice Obrazek Outfit Obrazek Armor Obrazek NPC Obrazek GG: 7393255[/center][/size] Wyświetl wiadomość pozafabularną
Vex
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 1960
Rejestracja: 18 cze 2014, o 15:17
Miano: Vexarius "Vex" Viyo
Wiek: 32
Klasa: Dewastator
Rasa: Turianin
Zawód: Widmo
Lokalizacja: Arae / Cytadela
Status: It's complicated.
Kredyty: 34.710
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

6 paź 2014, o 15:28

Garść pytań (mechaniczno-fabularne, nie wiem czy też się kwalifikują):
  • Pancerz Technologiczny. Wiem, że w ME jak się go włączy, to działa w nieskończoność aż do detonacji, ale jak się to przekłada na fabularność? Ma to to jakąś baterię? Samoładujący się akumulator? Fizyczną formę podłączaną do pancerza, przy której można czysto klimatycznie podłubać?
  • Generatory tarcz. Podobnie jak wyżej - stoi coś na przeszkodzie, żeby chodzić z takim włączonym non-stop? Czy też raczej trzeba dać mu odetchnąć, bo by się rozładował/zużył?
Pytanie bonusowe:
  • Są jakieś procedury na to co się dzieje z postacią przy anulowaniu sesji, czy to raczej kwestia ustalenia z MG? Czy może zakłada się, że event się nie wydarzył i postać znajduje się w stanie jak przed jego rozpoczęciem? I jeżeli tak, to co wtedy dzieje się z itemkami zdobytymi podczas jego trwania? Sorry Winnetou, pożegnaj się ze swoim zniżkowym bonem i życz mu szczęścia na nowej drodze życia? :c
EDIT: Odpowiedzi wyklarowały mi sytuację. Dzięki wielkie. <wrzuca tutaj, coby nie zaśmiecać tematu>
Ostatnio zmieniony 8 paź 2014, o 15:10 przez Vex, łącznie zmieniany 1 raz.
THEME                    VOICE                    ARMOR                    CASUAL
ObrazekObrazek
+5% do obrażeń w walce wręcz   
-1PA koszt przeładowania    -1.5PA do kosztu zdolności technologicznych
Dla MG:
Wyświetl wiadomość pozafabularną
Jacob Nelson
Awatar użytkownika
Posty: 61
Rejestracja: 22 paź 2012, o 22:55
Miano: Jacob "Monk" Nelson
Wiek: 26
Klasa: Strażnik
Rasa: Człowiek
Zawód: Bezrobotny
Lokalizacja: Omega
Status: Poszukiwany przez organizację piracką "Czarna Róża"
Kredyty: 5.375

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

6 paź 2014, o 20:11

Vex pisze:Garść pytań (mechaniczno-fabularne, nie wiem czy też się kwalifikują):

[*]Generatory tarcz. Podobnie jak wyżej - stoi coś na przeszkodzie, żeby chodzić z takim włączonym non-stop? Czy też raczej trzeba dać mu odetchnąć, bo by się rozładował/zużył?[/list]
Codex pisze:The outer layer consists of automatically-generated kinetic barriers. Objects traveling above a certain speed will trigger the barrier's reflex system and be deflected, provided there is enough energy left in the shield's power cell.
Barier kinetycznych ( ergo tarcz) nie można włączyć i wyłączyć. Aktywują się one automatycznie gdy pancerz wykryje nadlatujący pocisk. IMHO mechaniczne wartości typu 850/1000 służą do przedstawienia mocy jaka pozostała w ich generatorach przeznaczonej właśnie do odbijania tych pocisków.
ObrazekObrazek


You should not trust me, I can be treacherous.

Wouldn't you mind a little bit of confrontation?
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2751
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

8 paź 2014, o 14:59

Pancerz się nie "wyładowuje", trwa póki go nie dezaktywujesz. I nie można w nim "dłubać", w zwiazku z tym ;)

Kwestia anulowania sesji jest ustalana z Mistrzem Gry. Zależy też głównie od tego, kto przyczynił się do takiego jej zakończenia. Najczęściej idzie się ugadać, więc wszelkich ekstrem w stylu "twoja postać zostaje porwana" nie ma zbyt często. Najpopularniejszą metodą jest uznawanie, że sesja nie miała w ogóle miejsca, czasem wrzuca się rekompensatę, jeśli gracze się starali ale nic nie wyszło przez czynniki zewnętrzne (drobną, jak garść kredytów). W takiej sytuacji nie dostajesz rzeczy, które zdobyłeś w trakcie.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Nexaron Dragonbite
Awatar użytkownika
Posty: 660
Rejestracja: 13 sty 2013, o 17:28
Miano: Nexaron Dragonbite
Wiek: 26
Klasa: Szturmowiec
Rasa: Człowiek
Zawód: Najemnik
Lokalizacja: Omega
Kredyty: 29.625
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

17 paź 2014, o 16:41

Pytanie znów do szarży. Napisałeś, że szturmowiec aby się zatrzymać musi w coś uderzyć i to jest jasne. Kiedyś pamiętam też ustalono, że szarża ma jakimś tam ograniczony zasięg (nie czepiając się szczegółów). A co tym zasięgiem w przypadku osłabionej/zerowej grawitacji? Na przykład gdy coś będzie się działo na zewnątrz stacji kosmicznej czy jakimś małym księżycu.
What Can Change The Nature Of A Man??

ObrazekObrazek

~ Strój cywilny ~ Pancerz Bojowy ~

Bonusy: +35% obrażenia od mocy biotycznych, +25% siła od mocy biotycznych, -25% koszt mocy biotycznych, +10% do celności Upiora, +30% moc tarczy, +1 pochłaniacz do każdej przenoszonej broni, +20% siła pancerza

Obrazek
Orkalakh Nevak
Awatar użytkownika
Posty: 4
Rejestracja: 21 lis 2014, o 08:59
Kredyty: 20.000

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

26 lis 2014, o 19:51

Witam. Czy redukcja obrażeń sumuje się ze wszystkich zdolności? Pancerz tech, bariera, kula biotyczna i inne mogą dać w ten sposób 100% odporności? Czy jest tu jakiś limit?
Hawk
Awatar użytkownika
Administrator
Posty: 2751
Rejestracja: 14 kwie 2012, o 22:37
Miano: Jeanette Hawkins
Wiek: 35
Klasa: Żołnierz
Rasa: Człowiek
Zawód: Kapitan pirackiej łajby
Lokalizacja: Wraith
Status: Widmo-renegat, poszukiwana przez Cerberusa.
Kredyty: 107.987
Medals:

Re: Pytania odnośnie mechaniki.

27 lis 2014, o 21:23

Nie możesz mieć pancerza technologicznego i bariery jednocześnie. Nie istnieje mechaniczny sposób na uzyskanie 100% odporności.
THEME⌎ ARMOR⌎ VOICE⌎ NPC⌎
ObrazekObrazek
+10%⌎ do bycia twoją starą+20%⌎ do bycia starą twojej starej+30%⌎ do bycia starym starej twojej starej

Wróć do „Stare ogłoszenia”