- Venus
- Korweta dyplomatyczna
- Rada Cytadeli.
- 2184 rok.
- Aegis Jumpworks przy współpracy z Fergusson Engineering, Kugawa Electronics, Delta Energetics, Pentagram Armoring.
- 100m
- 29m
- 48m
- 202,500 kg
- 25 osób
- 4x Wieżyczki obronne typu GARDIAN,
2x Wyrzutnie torped dysrupcyjnych "Apache",
1x Lekki akcelerator masy "Anarchy"
- Pancerz "Silaris",
Bariery kinetyczne "Unity"
Generator termojądrowy "Jupiter" o mocy 155 MW,
Zasilanie awaryjne w postaci ogniw wodorowych i słonecznych,
System odzyskiwania energii kinetycznej "Apollo"
1x Napęd FTL,
6x Silniki jonowe impulsowe przeciążeń pośrednich "Odyn Mk.I",
12x Silniki manewrowe "Fenrir Mk.III
- XV-84 "Desire".
OPIS SYSTEMÓW JEDNOSTKI
Pancerz "Silaris" -Produkowany przez asari pancerz Silaris może wytrzymywać nawet olbrzymie ciepło i energię kinetyczną broni statków kosmicznych. Niezrównaną wytrzymałość zapewnia pancerzowi proces produkcji: jego centralny materiał, płachty węglowych nanorurek, łączy się z chemiczną krystalizacją z fazy gazowej (CVD) węglowej postaci diamentu, a następnie poddaje procesowi miażdżenia w polach efektu masy. W ten sposób warstwy są kompresowane w niewiarygodnie zbity materiał o nadzwyczajnej sile i wytrzymałości na skrajne temperatury, eliminuje się też kruchość diamentu.
System Odzyskiwania Energii Kinetycznej "Apollo" - Prototyp firmy Delta Energetics, słynącej z innowacyjnych rozwiązań uzyskiwania energii elektrycznej. Apollo jest bardzo mocno związany z poszyciem "Vulcan" i barierami kinetycznymi "Unity", gdyż bez nich system nie mógłby w ogóle funkcjonować. W newralgicznych punktach opancerzenia i przy generatorze barier kinetycznych znajdują się tzw. "pochłaniacze energii kinetycznej". Energia uderzenia zostaje pochłonięta w 38,7% przez systemy "Apollo", która następnie jest przemieniana na energię elektryczną i zostaje magazynowana w kondensatorze o pojemności 21,4 MW. System ten był pierwotnie kierowany do statków Przymierza, lecz po złożeniu zamówienia przez Radę umieszczono go na pokładzie Wenus, gdyż statek potencjalnie jest narażony na ataki terrorystyczne i każda możliwość doładowania barier lub silników podczas konstrukcji statku była jak najbardziej wskazana. Kondensator magazynuje energię, którą później można wykorzystać jako energetyczny "kopniak" do wszystkich systemów obronnych lub napędowych statku. Produkcja tego urządzenia jest bardzo droga, eksploatacja kosztowna, bowiem wykorzystane w nim materiały i zaawansowana elektronika bez której nie mógłby funkcjonować sprawia, że jego zalety są ledwie widoczne poprzez koszta ciągłego serwisowania tego urządzenia przy każdym postoju na Cytadeli. Do tego sama masa urządzenia wymagała przeprojektowania całej konstrukcji, gdyż zaburzała one dotychczasowe rozłożenie masy jednostki, która jest kluczowa w trakcie lądowania na powierzchni jakiejkolwiek planety.
Silniki jonowe impulsowe przeciążeń pośrednich "Odyn Mk.I" - System napędowy dedykowany tylko i wyłącznie dla jednostki "Wenus", wyprodukowany w zakładach Fergusson Engineering w północnej części Norwegii, gdzie znajduje się Wydział Konstrukcji Specjalnych. Zaprojektowana tam jednostka napędowa miała spełniać kilka warunków. Oszczędność, małe straty energetyczne i stosunkowo duża moc, pozwalająca na szybkie przemieszczanie się wewnątrz układów planetarnych. Wykorzystano więc rozwiązanie rzadko stosowane w konstrukcjach okrętów tych rozmiarów. Postawiono na przeciążenia pośrednie, czyli wielokrotne przetwarzanie energii wytworzonej przez zderzające się jony i wielopoziomowego wzrostu ich energii poprzez sukcesywną akcelerację w membranach elektromagnetycznych. Cząstki pędzące z jednej membrany do drugiej mają coraz większą prędkość, gdzie na końcu mogą oddać całą skumulowaną przez siebie energię. Dlaczego mamy tutaj do czynienia z układem przeciążeń pośrednich. Początkowa reakcja nie uzyskuje wyrzutu jonów nie skutkuje nadaniem pędu dla statku, logicznym zatem jest to, iż nie dochodzi do przeciążenia bezpośredniego. Reakcja przechodzi przez wielokrotne przyśpieszanie cząstek w membranach i kończy się w module wylotowym. Po drodze zatem znajduje się wiele przeciążeń, dlatego też napęd nazwano systemem przeciążeń pośrednich.
- Mostek
- Lobby
- Sypialnia Radnego
- Sala konferencyjna
- Mesa
- Kwatery załogi
- Łazienki
- Ambulatorium
- Maszynownia
- Systemy podtrzymywania życia
- Systemy sterowania zasilaniem
- Systemy sanitarne
- Systemy obsługi uzbrojenia
- Generatory tarcz
- Centrum obsługi systemu "Apollo"
- Systemy załadunkowe
- Ładownia
- Hangar promów