Pancerz stanowi główną pulę punktów życia danej postaci - gdy te spadną do zera, postać umiera. Obrażenia otrzymane na pancerz, nie regenerują się tak jak tarcze i mają bezpośredni wpływ na zdrowie oraz samopoczucie jego właściciela w zależności od tego jak bardzo jest ranny. Pod kątem fabularnym będą to stłuczenia, rany postrzałowe, rozcięcia, poparzenia i tym podobne; pod kątem mechanicznym - potencjalne ujemne modyfikatory zależne od Mistrza Gry.
Standardowy pancerz, którzy gracze otrzymują na start, posiada pulę
700 punktów pancerza. W miarę rozwoju postaci można zakupić lepsze elementy pancerza lub ekwipunku, które zwiększą tą wartość.
Naprawę pancerza można przeprowadzić w warunkach bojowych, ale stanowi to rozwiązanie tymczasowe (fabularnie jest to pospieszne i prowizoryczne nałożenie omni-żelu na ubytki, żeby je załatać i zapewnić sobie nową, chwilową warstwę ochrony). Naprawa pancerza wymaga poświęcenia
jednej akcji oraz
4 Punktów Akcji (PA) na jednostkę zużytego omniżelu. Wartość przywróconego pancerza na jednostkę omniżelu jest określana przez Premię Technologiczną posiadanego omni-klucza i wynosi standardowo
10% jego maksymalnej wartości. Przy naprawie zawsze poświęcamy jedną akcję, ale ilość PA uzależniona jest bezpośrednio od ilości zużytego omniżelu. W miarę rozwoju postaci można zakupić lepsze omni-klucze lub elementy ekwipunku, które pozwalają zwiększyć ilość naprawionych punktów pancerza.
Rany otrzymane w wyniku obrażeń oraz wynikające z nich ujemne modyfikatory (o ile takie zostały narzucone na postać przez Mistrza Gry - rany stanowią wyłącznie element fabularny, nie regulowany przez mechanikę) można wyeliminować poprzez zaaplikowanie jednej porcji Medi-żelu, poświęcając na to jedną akcję oraz 6 Punktów Akcji (PA). Medi-żel działa w tym kontekście jako środek tamujący krwawienie, uśmierzający ból, łagodzący obrażenia, itd.
Jeżeli Tarcze i Pancerz gracza spadną do 0, jest uznany za funkcjonalnie nieprzytomnego i niezdatnego do walki. Według woli MG, może jednak zostać wskrzeszony w trakcie walki, lub, zależnie od sytuacji, wskrzesić się sam. Wymaga to wówczas stanięcia obok postaci gracza (w zasięgu 1m) oraz zużycia
jednej akcji, 3 jednostek omniżelu i 3 jednostek mediżelu. Pancerz takiej postaci ustawiony jest na ilość zgodną z naprawą omniżelem (wykonaną przez sojusznika, a więc korzystającą z jego Bonusu Technologicznego). Tarcze są regenerowane do połowy, a wszystkie nagromadzone Rany zostają usunięte.
Każda postać może zostać wskrzeszona tylko raz na walkę - jeśli zostanie pokonana drugi raz, musi zaczekać, aż walka się skończy.