Dająca znacznie większą swobodę w stosunku do gry komputerowej sesja RPG, wymusiła na nas pewne zmiany. Zwyczajny system strzałów w głowę nie miał tu zastosowania, dlatego też w jego miejsce zaimplementowaliśmy znacznie prostszy, dotyczący obrażeń krytycznych. Ich wystąpienie testowane jest przy każdym rzucie na trafienie. Początkujący gracz zaczyna z bazową wartością
5% na jego wystąpienie, co owocuje bonusem
+10% do obrażeń.
Zarówno szansę na trafienie krytyczne jak i podstawowe 10% będzie można modyfikować przy użyciu odpowiednich przedmiotów oraz umiejętności.
Nasz żołnierz strzela z Predatora w swój cel. Przy rzucie na trafienie miał dość szczęścia by wyrzucić 2. Oznacza to, że zmieścił się w 5% szans na sukces i nie tylko trafił, ale zrobił to krytycznie.
O ile normalnie przy powodzeniu obrażenia wynosiły by: 75
W tym przypadku będą wyglądały następująco:
75 + 10% (strzał krytyczny) = 82,5
W przypadku
strzelb, mechanika strzałów krytycznych jest inna, ponieważ strzelby nie posiadają rzutu na trafienie w cel, tylko rzut na % śrutu, który w niego trafił. Za strzał krytyczny uznaje się strzał, który
przekroczył 100% wartości obrażeń. Im więcej % przekroczono w rzucie na obrażenia strzelby, tyle samo % dodatkowych otrzymuje się w bonusie. Maksymalna wartość bonusu wynosi
+40%.
Bonusy, które zwiększają szansę na strzał krytyczny zwiększają maksymalną wartość bonusu. Bonusy, które zwiększają obrażenia strzału krytycznego automatycznie dodają swój % do wartości bonusu gdy strzał krytyczny wystąpi.
Nasz szturmowiec strzela z M-27 Sejmitara w swój cel oddalony o 1 metr. Jego podstawowe modyfikatory wynoszą +15 (celność) oraz +40 (odległość). Przy rzucie na obrażenia miał dość szczęścia by wyrzucić 75. Oznacza to, że nie dość, że zadał 100% obrażeń, to otrzymał bonus +20% (bo o 10% przekroczył wartość 100%).
W tym przypadku obrażenia będą wyglądały następująco:
200 + 20% (strzał krytyczny) = 240