Orionis to statek dawniej należący do floty Wojsk Przymierza, w późniejszym czasie wykupiony przez komandor Vanessę Chorisso, w dniu jej awansu na Widmo. Dawniej nazywany SSV Meyer, został przemianowany na Orionis na cześć ulubionego gwiazdozbioru kobiety. Po kilku latach lotu z niewielkiego statku przeznaczonego do szybkich podróży poddany został kompletnej przeróbce. Z starego statku ostało się właściwie kilka płyt na obudowie nowego krążownika oraz tarcze wielordzeniowe, zmodyfikowane by działać przy tak dużym statku. Z racji swojej wielkości jest to teraz maszyna wolniejsza ale także dużo wytrzymalsza, o większej sile ognia niż oryginalne SSV Orionis.
Statek w porównaniu z innymi krążownikami tego typu wciąż pozostał dość szybki, wyposażony również został w nowszy typ systemu maskowaniu, który poradzi sobie z statkiem o długości ok. 1 kilometra.
Ze względu na przebudowę statek wymaga teraz większej załogi, przede wszystkim mechaników i inżynierów, którzy piastują pieczę nad wszystkimi modułami i pracą silnika. Wielką pomoc stanowi tutaj stare pokładowe SI Ivi, przegrane z serwerów starego SSV Orionis.
Statek składa się z kilku pokładów, podpokładu w którym znajdują się silnik oraz wszystkie generatory a także sporego hangaru mogącego pomieścić kilkanaście mniejszych transporterów albo trzy spore myśliwce. Hangar jednak wykorzystywany jest głównie jako przestrzeń do przetrzymywania myśliwca Nera vas Orionis a także niewielkiego pojazdu naziemnego typu M-080.
Statkowi, już z prywatnej kieszeni Vanessy Chorisso, został podniesiony poziom cywilno-mieszkalny, co zagwarantowało każdemu ważniejszemu członkowi załogi prywatną, spersonalizowaną kajutę o wymiarach 6 x 8 metrów, znajdujących się na najwyższym pokładzie.
Kajuta Vanessy:
Po wejściu przez typowo nowoczesne, rozsuwane, metalowe drzwi odnosi się wrażenie przeniesienia w czasie. Pokój sprawia wrażenie, jak żywcem wyciętego z ziemskiego vidu z XX lub XXI wieku. Pierwszą rzeczą, którą zauważa się przy wejściu jest sporych rozmiarów okno z widokiem na przestrzeń kosmiczną, w którym dodatkowo zamontowana hologram umożliwiający wyświetlanie realistycznych pejzaży z różnych planet. Najczęściej gości tam krajobraz Virmiru, który Mist zdała się wyjątkowo sobie upodobać. Tuż pod oknem znajduje się spore, dwuosobowe łóżko, przykryte miękką narzutą z wzorami afrykańskimi. Na łóżku wala się też pełno miękkich poduszek oraz spory pluszak imitujący Wookiego z znanego ludzkiego vidu Star Wars.
Po lewej od drzwi stoi zdobiona kanapa w odcieniach brązu i czerwieni, wyglądająca na wyjątkowo wygodną. Przed nią prezentuje się okrągły, drewniany stolik na którym zazwyczaj leży talia kart, na wpół ułożony pasjans i butelka ludzkiego whisky.
Po prawej stronie pokoju, za lekką wnęką ukryte jest biurko, zawalone notatkami, kubkami po kawie oraz masą niepotrzebnych drobiazgów. Nad biurkiem znajduje się gablota w której ułożone są niewielkie, porcelanowe figurki przedstawiające różne rasy, zarówno te wchodzące w skład Cytadeli jak i inne. Zapewne prywatna kolekcja. Na lewo od biurka znajduje się kredens podzielony na dwie części. Na pierwszej, dłużej części poukładane są zarówno vidy z całej galaktyki, jak i książki, cyfrowe i papierowe. Druga, oszklona część skrywa za sobą półki zawalone butelkami z różnymi alkoholami, wszelakiego pochodzenia od wina zaczynając na brandy kończąc.
Ściany w kolorze beżu zdobią niewielkie obrazki z krajobrazami z różnych planet a także zdjęcia z załogą.
Kajuta Ahri:
Zdecydowaną część przestrzeni, którą na statku dostała do dyspozycji Ahri pochłania laboratorium. Podłużny stół ciągnie się w poprzek pomieszczenia. Zastawiony mikroskopami, szkłem laboratoryjnym i tabletami z notatkami, dobrze oświetlony. Ściany okupują szafki, wirówki, lodówki i inne potężne maszyny, których przeznaczenie jest na pierwszy rzut oka tajemnicą. Mimo dużej ilości elementów, które trzeba przyswoić po wejściu, szybko można zauważyć, że pomieszczenie jest utrzymywane w przykładnej wręcz czystości.
Dopiero W koncie naprzeciw wejścia dostrzec można poszlaki, że ktoś tu nie tylko żyje, ale i pracuje. Nieduże, narożne łóżko odcięte jest od reszty dwoma dużymi szafkami, od zewnątrz gładkich, od wewnątrz stanowiących natomiast ściany tego pokoju w pokoju. Na półkach stoją dziwne rzeźby, oraz pokaźna kolekcja modeli statków, których flota niedługo dorówna w liczbach Flocie Wędrownej. Jest tu także osobisty komputer pani doktor, odłączony od sieci urządzeń laboratorium, by nie mieszać pracy z przyjemnością. Wielkie okno daje widok na mijane układy
Kajuta Konrada:
Pomieszczenie to, nieróżni się bardzo od innych jemu podobnych na statku. Łóżko, biurko, szafa na ubrania itp. Dodatkiem jest tutaj stół roboczy oraz lustro, a tak wszystko inne jest dokładnie takie, jak projektant ustalił. No prawie. Warto też wspomnieć, że w pomieszczeniu znajdują się rzutniki holograficzne, które bardzo ładnie wyświetlają holograficzne obrazy w wysokiej rozdzielczości i na cały pokój. W połączeniu z programami do interakcji z hologramami, efekty są bardzo ciekawe i dają szerokie pole do zastosowań.
Pokładowa WI, uskarża się cały czas, że nie ma podglądu z sensorów znajdujących się w tym pokoju. Prawdopodobnie to wina generatora Białego Szumu, jaki Konrad zainstalował w pomieszczeniu, ale... nikt o tym nie wie. On sam zresztą się nie uskarża, by przeszkadzała mu ta "awaria podglądu" na jego kajutę.
Kajuta Nera:
Pomieszczenie po ataku Cerberusa zostało trochę przemeblowane. I powiększone.
Wchodząc do kajuty ma się wrażenie, że tutaj nie ma żadnych mebli. Tak jednak nie jest. Wszystko jest poustawiane po prostu pod ścianą. Środek jest pusty po to, by było miejsce do przeróżnych ćwiczeń, w tym też te dotyczące walki.
Kolejną rzucającą się w oczy rzeczą są cztery sporej wielkości głośniki poumieszczane w kątach pokoju. Jest to stary sprzęt, w dodatku ludzki, podpięty oczywiście do komputera, którego miejsce znajduje od wejścia na prawo. Lekko po lewej ustawiony jest stół, na którym modyfikuje się broń. Obok ustawione są szafki, w której można przechować broń i elementy pancerza. Na wprost od wejścia z kolei jest okno, które rozciąga się na długość całego pokoju.
Całkowicie z prawej, pod ścianą jest ustawione szerokie łóżko i mała szafka przeznaczona namniej lub bardziej ważne rzeczy.
Dodatkowo Quarianin tutaj ma też prysznic, który jest tu osobnym pomieszczeniem. Wyposażony on jest w specjalne filtry powietrza i wody, które pozwalają na wytworzenie na tyle sterylnych warunków by Ner mógł po prostu się bezpiecznie umyć. Od taka namiastka wolności od kombinezonu. Uwielbia takie chwilę nazywać „najlepszymi kwadransami jego życia”.
Kajuta Sile
Pomieszczenie wystarczające, aby zaraz po rozsunięciu się drzwi nie uderzyć o kant starego, wiśniowego biurka, na blacie którego zawsze panuje nienaganny porządek i na którym leży datapad z najnowszymi wytycznymi dla załogi. Po przeciwnej stronie biurka znajduje się wygodne, skórzane, obrotowe krzesło.
Odchodząc nieco na bok przystanąć można przy oknie. Na niskim parapecie rozrzucono kilka puchowych poduszek oraz książek, gdyż jak większość na tym statku także Sile woli czuć papier pod palcami niż oglądać wymyślne vidy.
Za koronową zasłoną znajduje się łóżko. Obok niego kilka półek zapełnionych rzeczami codziennego użytku.
Pokłady:
Pokład I:
Kajuty głównej załogi i kapitana.
Centrum komunikacji z centrum informacyjnym.
Łazienki.
Pokład II:
Mostek z gniazdem pilota.
Śluza wyjściowa (za gniazdem pilota).
Centrum nawigacyjne.
Mapa galaktyki.
Stacja medyczna.
Pokład III:
Kwatery załogi.
Kuchnia niewielką jadalnią.
Łazienki.
Włazy do kapsuł ratunkowych.
Podpokład:
System Chłodzenia.
Maszynownia.
Magazyn z Zbrojownią.
Systemy Podtrzymywania Życia.
Centrala SI.
Hangar:
Myśliwiec Nera.
M-080
Śluza wyjściowa.
Załoga:
● Kapitan Vanessa 'Mist' Irene Chorisso - Dowódca
● Oficer Sile - Pierwszy Oficer, Oficer Wykonawczy
● Ner’Haras vas Orionis - Drugi pilot oraz drugi inżynier.
● Doktor Ahri'Zhao nar Teslaya - Główny medyk, szef stacji medycznej.
● Konrad Strauss - Główny mechanik, naczelny inżynier, odpowiadający za bezpieczeństwo informatyczne.
● IVI - Zaawansowana pokładowa WI.
● Do tego pełna załoga podlegająca odpowiednim dowódcom.