Update:
Dodanie pozycji 3. Obrona. Niby takie ważne, a zapomniałem.
7 paź 2015, o 08:15
7 paź 2015, o 12:25
7 paź 2015, o 17:39
12 paź 2015, o 17:15
12 paź 2015, o 21:05
15 paź 2015, o 11:59
16 paź 2015, o 00:12
16 paź 2015, o 06:34
16 paź 2015, o 19:27
16 paź 2015, o 19:51
No ba 8)To na pewno kolejny zabieg administracji, żeby uniemożliwić zdobycie prestiżówek.
18 paź 2015, o 11:07
18 paź 2015, o 13:20
18 paź 2015, o 15:53
Najprościej ujmując chodzi o to, że pancerz jest od tego żeby brać rany na siebie. Dlatego jeśli ten jest sprawy i dostajesz tak jak mówiłeś 490, to bierzesz to na sprawną skorupę. To że w wyniku ataku ta zaczyna wyglądać jak ser szwajcarski nie zmienia faktu, że wykonała swoja robotę, czyli Ty wyszedłeś z tego bez szwanku.Vex pisze: @Medi-żel
Trochę zmieniłbym próg albo raczej semantykę opisu (bo podejrzewam, że problem może leżeć po prostu w doborze słów). Otrzymanie rany w momencie, gdy osoba otrzyma obrażenia kiedy ma mniej niż 50% pancerza może doprowadzić do dziwnych sytuacji. Przykład: gracz ma pełny pancerz (500) i dostał z odległości metra ze strzelby w klatkę piersiową, otrzymując 490 obrażeń. Zostało mu 10 punktów pancerza, napierśnik ma tak dziurawy, że przypomina żeńską zbroję w MMO, ale w momencie otrzymania rany miał więcej niż 50%, więc żadnego "postrzału nie dostał", a co za tym idzie nie ma modyfikatorów i jest rześki jak skowronek. Tylko trochę mu wieje.
Zamieniłbym na: "Za każdym razem kiedy gracz otrzymuje obrażenia, które sprawią, że jego pancerz będzie poniżej połowy bazowej wytrzymałości – zostaje trafiony."
(Wiem, że rozsądny MG bez namysłu dałby ujemne modyfikatory temu, który znajdował się po niewłaściwej stronie strzelby, ale to robi potencjalny argument do dyskusji dla niezadowolonego gracza :P Chyba, że własnie chodziło o to, żeby gracz miał jeden (lub więcej) darmowy postrzał bez konsekwencji.)
Tak, to jeszcze będzie trzeba dobrze ująć jak się te wszystkie zasady spisze w jakimś PDFie, bo na razie przedstawiłem modyfikatory w odwrotnej kolejności. To znaczy na samej górze powinny być te najbardziej negatywne. Dlatego przesunięcie modyfikatora w dół jest korzystne. Tutaj też bardzo ważna informacja. Ponieważ modyfikatory są również dodatnie, to stosując tą właściwość przy teście normalnym faktycznie zyskujemy modyfikator działający na naszą korzyść.Vex pisze:@Cechy pancerza / broni / etc.
"Obniża modyfikator w teście walki wręcz / trafienia / etc"
Chodzi o zmianę progu w dół, right? Np. z trudnego na normalny lub z normalnego na łatwy?
Bezwzględne, bo tak jest prościej, ot ze sprzętu wiesz, że krytyk występuje u danej postaci jak przy trafieniu masz np. 1-20 i tyle. Nie musisz przy każdym teście na trafienie obliczać jaka jest szansa.Vex pisze:@Trafienie krytyczne 1
"Na potrzeby naszego systemu, taka wartość to 10%. Innymi słowy jeśli rzucam na trafienie i moja całkowita celność wynosi 60, to jeśli zmieszczę się w przedziale od 1 do 60, ale dodatkowo w tym od 1 do 10, to nie tylko trafiam, ale robię to krytycznie."
10% bezwzględne (1-10) czy 10% względne (w stosunku do całkowitej celności, błąd powyżej i powinno być 1-6)? Jeżeli bezwzględnie, to co z sytuacjami, gdy ktoś będzie miał szansę na trafienie mniejszą niż szansę na krytyka? :P
W sumie przeczytałem ten fragment i faktycznie trzeba go zredagować. Ogólnie już to napisałem w swoim szkicu, ale zdanie mi wyszło bez sensu i skasowałem i wreszcie zapomniałem to wrzucić ponownie bo poszedłem dalej. :PVex pisze:@Trafienie krytyczne 2
A jak sprawa się ma z bronią samoczynną? Przypuśćmy, że ktoś ma to 10% na trafienie krytyczne i 30% do krytycznych obrażeń. Strzela z karabinu szturmowego i trafił trzema sukcesami, wyrzucając na kości:
2, 25, 45, 99
Pierwszy wynik to krytyk, ale jak się liczy teraz te +30% do obrażeń? Do całości, czy tylko dla tego jednego sukcesu? W myśl "bez skalowania, kombinowania i główkowania" najlepiej byłoby dać wtedy +30% do całości zadanych obrażeń i tyle.
19 paź 2015, o 19:44
21 paź 2015, o 16:06
22 paź 2015, o 19:54
23 paź 2015, o 10:13
Zasadniczo te dwie opcje mi się podobają, no i prawda jest taka, że nie widzę większego problemu z wykorzystaniem jednej i drugiej. W sensie będzie to co ja napisałem + strzały zadające obrażenia np. powyżej połowy pancerza automatycznie go przebijają, a do tego konkretne bronie będą robiły to automatycznie, bo też fabularnie będzie miało to sens biorąc pod uwagę, że niektóre strzelają gigantycznymi kolcami. Oczywiście te właściwości nie będą się nakładały, bo to byłoby fabularnie bez sensu, więc jeśli spełniamy jednocześnie dwa warunki wystąpienia ran to postrzelony i tak otrzymuje tylko jedną.2) Dać Peterowy warunek + zasadę, że jeżeli obrażenia zadane przez broń w jednym wystrzale/ciosie przekroczą jakiś pułap (np. 300), to automatycznie powodują Ranę bez względu na ilość posiadanego pancerza.
3)Dać Peterowy warunek + zasadę, że niektóre bronie mają cechę Penetrator (:x), co oznacza, że ich obrażenia od razu powodują Ranę. I wrzucić tę cechę do snajperek wysokiego kalibru, przepałerzonych strzelb, omni-ostrzy itd.
26 paź 2015, o 10:52
27 paź 2015, o 11:07
27 paź 2015, o 11:28