Strona 1 z 1

Turniej na Cytadeli

: 25 mar 2016, o 13:21
autor: Hawk
Obrazek
Helou! Pewnie tego tematu się nie spodziewaliście, ale takie z nas przebiegłe wensze, że wkradliśmy się do ogłoszeń z dawno zapomnianą mechaniką 2.0, żeby przekazać trochę konkretów i zadać bardzo ważne pytania. Żeby uniknąć tl;dr przejdę do konkretów od razu.

Mechanika jest skończona w 75%. Tak bym to określiła. Zrobiona jest już mechanika rzutów, zrobione są zdolności, tarcze, pancerze, opisane są obecne części opancerzenia i generatory tarcz, czyli wszystkie podstawy są. Dzięki Vexowi część broni ma swoje statsy, pozostałą część mam w tym momencie w swoim świetnym i mało wygodnym notatniku, więc w konspiratorni dziś się pojawi, a upubliczniona zostanie gdy tylko zaciągnę kogoś ze zmysłem estetycznym do wrzucenia całości zasad do lepszego vademecum niż obecnie tak, by można było po nie sięgnąć, nie ważyło to tonę i było intuicyjne w obsłudze.

Wiemy, jaka jest teoria. Teoria działa. Potrzebujemy jednak przetestować mechanikę w praktyce, więc powoli robię ku temu jakieś przygotowania. Początkowy zamysł był dość oczywisty - popróbować samemu w konspirze, ale doszłam do wniosku, że lepiej będzie wrzucić to po prostu jako open betę. Więc tak powstała koncepcja Cytadelowego turnieju (nawet takiego z nagrodami!), który, będąc zbiorową sieczką różnych osób o wielu taktykach, doskonale wytknie nam wszystkie błędy w mechanice, jakich nie widać na "konstrukcyjnym stole".

Jak miałoby to wyglądać? Bardzo prosto. Turniej podzielimy na trzy etapy. W każdym etapie członkowie będą mieli różne narzędzia do stworzenia swojego builda i walki na różnych arenach z innymi graczami.
Pierwszy etap to etap podstawowy - oznacza to, iż gracz do dyspozycji będzie miał:
  • 10 punktów do wydania na 4 zdolności z 1 amunicją specjalną
  • wybór jednej ze wszystkich broni Q1
  • podstawowy generator tarcz
  • podstawowy omni-klucz
  • wybraną pulę części opancerzenia
  • 2 omni- i 2 medi-żele.
Po stworzeniu swojego builda i wybraniu ekwipunku, gracze dobrani będą we dwójki i przenoszeni na arenę, na której rozpoczną ze sobą walkę. Walka opierać się będzie na krótkich postach zawierających wyłącznie informację o tym, co robią, jak się ustawiają. Każda arena będzie miała swojego MG, który będzie liczył trafienia i obrażenia.
Drugi etap będzie wyglądał podobnie, z tym, że:
  • 20 punktów do wydania na 5 zdolności z 1 amunicją specjalną
  • wybór dwóch ze wszystkich broni Q1 i Q2
  • jeden z wszystkich generatorów tarcz low-end
  • jeden z wszystkich omni-kluczy low-end
  • dostęp do modyfikacji broni, pancerzy i omni-kluczy
  • dostęp do pozostałych modów bojowych (innych niż k. omni-ostrze)
  • wybraną pulę części opancerzenia
  • 2 poziom plecaka
  • 4 omni- i medi-żele
A trzeci:
  • 30 punktów do wydania na 6 zdolności z 1 amunicją specjalną
  • wybór trzech ze wszystkich broni Q1, Q2 i Q3
  • jeden z wszystkich generatorów tarcz high-end
  • jeden z wszystkich omni-kluczy high-end
  • dostęp do modyfikacji broni, pancerzy i omni-kluczy
  • dostęp do pozostałych modów bojowych (innych niż k. omni-ostrze)
  • wybór ze wszystkich elementów opancerzenia i pancerzy specjalnych
  • dostęp do implantów ogólnych i niestandardowych*
  • 3 poziom plecaka
  • 6 omni- i medi-żele

* - mamy czas je jeszcze opisać. :<

! Za udział w każdym etapie przewidziane są małe nagrody dla waszych postaci oraz większe za wygraną w turnieju. Może nawet skombinujemy jakiś medal lub rangę dla Cytadelowych, mechanicznych miszczów :>
!! Oczywiście nie wykluczamy możliwości wystąpienia sytuacji, w której jeden element mechaniki okazuje się OP i przez to gracz wygrywa starcie. Po to ten turniej będzie, by takie rzeczy wyłapać. Wtedy z pewnością zorganizujemy nagrody pocieszenia dla przegranych, gdyż to nie do końca będzie ich wina, że nie zajęli żadnego miejsca. ;)

I teraz najważniejsza część tego ogłoszenia - czy bylibyście zainteresowani? Czy poświęcilibyście swoje kilka minut dziennie na walkę w takim turnieju? Oczywiście nie byłoby to tak wymagające jak walka w sesji, gdzie do postów dochodzą przemyślenia postaci, a nie tylko jej akcje. Nie byłoby w turnieju żadnych wymogów odnośnie długości posta - równie dobrze mogą być dwie linijki opisujące działania postaci.
Dajcie znać i w ankiecie, i tutaj. Jak na razie rozpiska 3 etapów jest dość luźna i może ulec zmianie w każdej chwili, więc nie przykładajcie do niej tak ogromnej wagi. Zadawajcie pytania śmiało, jeśli jakieś macie. Od razu na kilka odpowiem:
  • W turnieju nie będzie przewidzianych przez mechanikę 2.0 talentów postaci.
  • Nie będzie też możliwości zagrania prestiżówkami.
  • Będzie obowiązywał obecny system skalowania bonusów.
  • Nie obniżamy progu prestiżówek, w 2.0 ulegną one nieco innym zmianom, ale na razie nie są nawet zaczęte.

Re: Turniej na Cytadeli

: 25 mar 2016, o 22:31
autor: Zeto’Seya
Próg musiał się ostać, niektóre rzeczy po prostu się nie zmieniają :( Zgłaszam się na ochotnika, chcę Strikera do drużyny!

Re: Turniej na Cytadeli

: 25 mar 2016, o 23:54
autor: Konrad Strauss
Otwarta Beta? W sumie można by.

Re: Turniej na Cytadeli

: 26 mar 2016, o 00:16
autor: Nexaron Dragonbite
Ja grałbym, ale jeśli mogę to coś zasugeruję. Turniej to nie najlepsza forma, bo przegrasz i koniec. Przy 10 osobach będzie to coś jak 10 walk z finałem? Wydaje mi się forma ligi byłaby lepsza, bo dałaby lepszy przekrój. Jak również ludzie mogliby się uczyć na swoich, oraz cudzych błędach. Z opisu tego jak mają przebiegać walki będzie działo to się bardzo szybko, więc 55 walk (liga przy 10 osobach) nie będzie kłopotem. Osobiście też wolałbym po prostu walczyć nawet bez nagród, ale swoją postacią. Rozumiem, że na forum są osoby, które w takiej sytuacji mnie zmiażdżą i na odwrót, lecz skoro jest okazja aby poćwiczyć bez konsekwencji wolałbym to robić postacią, którą cenię, a nie losowym zbiorem cyferek.

Re: Turniej na Cytadeli

: 26 mar 2016, o 00:21
autor: Hawk
Hm, nazwaliśmy to turniejem, ale nie zakładamy odpadania ludzi po przegranych walkach. Faktycznie liga będzie lepszym określeniem ;)
No i nic nie stoi na przeszkodzie, żebyś grał swoją postacią. Po prostu to nie będzie miało przełożenia fabularnego.

Re: Turniej na Cytadeli

: 26 mar 2016, o 13:50
autor: Nexaron Dragonbite
Brak przełożenia na fabułę był oczywisty od początku. W końcu to tylko testy.

Re: Turniej na Cytadeli

: 30 maja 2016, o 17:33
autor: Konrad Strauss
Dwa miesiące minęły od ogłoszenia, więc chciałem spytać o jego aktualność.

Re: Turniej na Cytadeli

: 31 maja 2016, o 17:47
autor: Vex
Tak.

Re: Turniej na Cytadeli

: 31 maja 2016, o 21:16
autor: Konrad Strauss
Vex, masz dar do dawania odpowiedzi, które za cholerę nimi nie są. Muszę ci to przyznać.

Re: Turniej na Cytadeli

: 31 maja 2016, o 22:17
autor: Zeto’Seya
Tak, że aktualne :P Ale niech czerwone się wypowiedzą, chcemy terminów xD Tym razem nieprzekraczalnych.

Re: Turniej na Cytadeli

: 31 maja 2016, o 22:53
autor: Vex
Obrazek

Re: Turniej na Cytadeli

: 14 cze 2016, o 17:38
autor: Hawk
Kości zostały rzucone! Wstępne losowanie rozpoczynające Etap 1 zostało zakończone. Zapraszamy do działu z turniejem i odpowiedniego tematu - tutaj. Wpiszcie swoje buildy i przygotujcie się do walki - start w ten weekend!

Re: Turniej na Cytadeli

: 20 cze 2016, o 20:31
autor: Hawk
Turniej rusza, tymczasem zapraszamy (także uczestników) do obstawiania wyników walk w TYM temacie! Kto wie, może jeszcze ktoś się dorobi. :>