Patrol Cruiser "Stuleyage"
Krążownik "Stuleyage" został pierwotnie zbudowany jako batariański okręt wojenny w stoczni na Khar'shanie w 2178 CE przez prywatną firmę na zlecenie rządowe. Do floty włączony dopiero rok później jako patrolowiec "Na'hesit" z powodu niedostatecznego opancerzenia i relatywnie słabego, jak na krążownik, uzbrojenia. Z tego powodu jednostka dysponuje mocą ponad dwukrotnie przewyższającą wymagania wszystkich systemów. Wykorzystywany do ścigania pirackich fregat i innych mniejszych jednostek, które zapuszczały się w przestrzeń batarian. W 2181 CE "Na'hesit" dostał rozkaz ścigania do skutku pewnego przemytnika, który nielegalnie wszedł w posiadanie prototypów należących do batariańskiej zbrojeniówki. Misja zakończyła się porażką w skutek zgubienia śladu w samym środku Układów Terminusa, z dala od jakichkolwiek przekaźników masy. Uszkodzenia i kończące się zapasy zmusiły dowódcę jednostki do podjęcia decyzji do dokowania w jednym z portów będącym strefą wpływów Krwawej Hordy. Załoga doskonale zdawała sobie sprawę jaki los ich spotka kiedy najemnicy dowiedzą się, że należą do jednej z flot. Początkowo Horda deklarowała chęć pomocy bez względu na przynależność, jednak było to tylko fortelem służacym do wprowadzenia swoich ludzi na statek. Kiedy fałszywi magazynierzy i inżynierowi zostali wpusczeni na pokład rozpoczęła się rzeź. Nikt z batarian nie przeżył, a statek dostał się pod panowanie najemników. W skutek sporów wśród członków Krwawej Hordy statek z powodu buntów kilkakrotnie zmieniał dowództwo. W końcu by powstrzymać niepotrzebny rozlew krwi zdecydowano się na sprzedaż okrętu. Kupcem okazał się nieznany nikomu niezależny pirat, którego pierwszą decyzją była zmiana nazwy na "Stuleyage". I on jednak w 2183 CE padł ofiarą buntu, który został spowodowany chęcią wzbogacenia się kosztem członków swojej załogi. Od tamtej pory by przerwać fatalną passę nikt wprost nie tytułuje się kapitanem, a władzę na statku sprawuje kolegialnie grupka przyjaciół.
Kajuta Ibaki
Niewielkie pomieszczenie, które nie wiele się zmieniło od czasów, gdy okręt należał jeszcze do Batarian. Proste łóżko jakie były w użyciu wojska zostało zamienione na wygodniejsze, została dostawiona jedna metalowa szafa oraz biurko i fotel z czarnej skóry. W kącie stał stojak na broń na którym często spoczywała jedyna jak dotąd broń Jacob'a, a mianowicie wysłużony M8-Mściciel. Na ścianie wisiało urządzenie którego przeznaczenia nie znało dziewięćdziesiąt procent osób nie pochodzących z Ziemi. Była to trzydziestoletnia wieża firmy Sony, która wciąż potrafiła dać niezłego kopa nie niszcząc przy tym jakości nagrań. Ibaka natrudził się aby zdobyć ten sprzęt i jest on jego oczkiem w głowie. Ostatnim obiektem jaki znalazł się w kabinie była mała lodówka w której trzymane były podręczne produkty takie jak np. piwo.
Zbrojownia
Zbrojownia znajduje się pod głównym pokładem. To duże pomieszczenie pełni jednocześnie rolę kajuty Kortha, Ice nie posiada tu prawie żadnych własnych sprzętów poza łóżkiem i szafką zabezpieczoną na tytanową klasyczną kłódkę. Reszta rzeczy leży porozrzucana wszędzie w około, załoga dobrze wie, żeby nie ruszać rzeczy kroganina od czasu, gdy skatował jednego z kompanów za ruszenie jego zbroi. Poza szafkami z bronią całej załogi to jedynym uporządkowanym miejscem jest róg zbrojowni, gdzie jest symetrycznie poukładana kolekcja książek kroganina.
Maszynownia
Maszynownię Saavik zamienił na swój własny kąt z dwóch powodów. Po pierwsze miał on już dość uciążliwych podróży z sypialni załogi na drugi koniec pokładu, najczęściej powodowanych z konieczności naprawy szkód wyrządzonych przez Akana. Bez konsultacji dokonywał on, według niego, "ulepszeń", które w najlepszym przypadku kończyły się przepaleniem całego węzła zaopatrującego w energię dany poziom. Po drugie, brak izolacji dźwiękowej powoduje, że w maszynowni słychać było szum pracy silników, który tak bardzo przypomina mu okres beztroskiego życia na ojczystym statku. Łóżko, przystosowane do potrzeb quariańskich nóg postawił sobie przy terminalach dostępu do silników. Przestrzenie pomiędzy maskownicami przewodów przerobił sobie na półki, na których trzyma datapady i widy autorów z całej galaktyki traktujące o wydarzeniach historycznych jak Wojna Poranna, Wojny Raknii czy Rebelie Krogańskie. Obok datapadów i widów leży rozsypany stos kart z grami na omni-klucz. Część z nich dostał od rodziców jeszcze jako dziecko. Pod łóżkiem trzyma zabezpieczoną szyfrem skrzynkę, w której ma turiański alkohol i słodycze na specjalne okazje.
Stacja kontroli ognia
Miejsce to służy do koordynacji ostrzału dokonywanego przez działa zamontowane na pokładzie statku. Tutaj także sprawdzić można dane na temat pracy reaktora, uszkodzenia broni, mocy tarcz, silników i dział. Przy odrobinie wprawy nie jest problemem regulowanie przepływu mocy do konkretnych urządzeń, na przykład do silników i tarcz w razie ucieczki, lub głównych dział w razie zwyczajnej walki z okrętem wroga. Zazwyczaj to Akan koordynuje ostrzał, stąd też najczęściej to właśnie tutaj można go znaleźć gdy jest na czynnej służbie.
Mostek
Jest to główne centrum dowodzenia na okręcie Stuleyage. Tutaj podejmowane są decyzje dowódców, jak i wydawane są rozkazy innym członkom załogi. Dostępne są tutaj wszelkie dane na temat stanu podsystemów, znajduje się tutaj także WI statku, Karyna, która pomaga w zarządzaniu krążownikiem. Znajduje się tu kilka stanowisk komputerowych przy których zasiadają technicy, terminal dla dowódcy okrętu oraz miejsce głównego pilota. Podczas działań bojowych to tu przebywa nieformalny kapitan statku, White Knight i pierwszy pilot, Sebastian Manowar.
Hangar
Większą część dolnego pokładu Stuleyage zajmuje hangar na mniejsze okręty, zazwyczaj przyjmuje on promy i myśliwce. Znajdują się tu także urządzenia ułatwiające rozładunek zaopatrzenia dla statku, jak i skład części zapasowych i narzędzia służące do dokonywania podstawowych napraw i konserwacji małych statków goszczących w hangarze. W rogu hangaru jest wydzielone miejsce dla pojazdów naziemnych tuż obok rampy opuszczającej się do poziomu ziemi, jednak od czasu przejęcia statku przez piratów praktycznie nie jest ono używane, a zamiast tego znajdują się tam dodatkowy magazyn, gdzie składowane są towary wnoszone na statek przed ich segregacją we właściwym magazynie.
Centrum Medyczne
Stuleyage jest wyposażony w sprzęt medyczny pozwalający na leczenie wielorakich obrażeń, podobną aparaturę można znaleźć w typowych planetarnych szpitalach. Nie można tu jednak efektywnie leczyć więcej niż kilku pacjentów naraz, lecz wobec ilości załogi na statku nigdy nie było to znaczącym problemem. Poważne operacje jak wymiana całych organów oczywiście wymagają przeniesienia pacjenta do specjalistycznych placówek medycznych poza statkiem, jednak centrum medyczne może sprawnie zająć się mniejszymi uszkodzeniami ciała wszystkich istot na pokładzie okrętu. Głównym medykiem na okręcie jest batarianin Nerak Januus.
Kajuty załogi
Zlokalizowane na pierwszym poziomie statku kwatery to typowe dla okrętów kosmicznych pomieszczenia z łóżkami piętrowymi i szafkami dla załogi. Łóżek jest 24, po 4 w jednym pomieszczeniu, choć tak naprawdę niemal każde używane jest przez dwie osoby, które pełnią wartę w innej porze dnia. Jest to tylko miejsce noclegu i przechowywania prywatnych rzeczy załogi, a nie miejsce, gdzie przebywają w czasie wolnym – tę rolę spełnia mesa i kantyna. Zazwyczaj, gdy jest to możliwe, jedno pomieszczenie zajmowane jest przez istoty z tej samej rasy, aby uniknąć takich połączeń jak salarianin i kroganin w jednym pomieszczeniu. Akan zajmuje jedno ze zwykłych łóżek w pomieszczeniu z innymi turianami na okręcie.
Uzbrojenie
Krążownk posiada lekkie uzbrojenie jak na okręt tej klasy, cztery działa laserowe, dwa na górze oraz dwa na dole umieszczone na środku okrętu. Oprócz tego zamontowano system obronny GARDIAN będący standardem dla jakichkolwiek jednostek wojskowych, osiem działek laserowych obrony punktowej rozmieszczonych podobnie jak te cięższe, cztery u góry oraz cztery u dołu. Oprócz tego Stuleyage posiada poszycie zbudowane z materialu raczej pospolitego dla fregat i trzy miejsca na wyrzutnie torped na dziobie, z których z powodu problemów podczas konstrukcji zamontowana została tylko jedna.
Oprócz powyżej wymienionych pomieszczeń, na pokładzie statku znajdują się nie opisane miejsca jak: rekator, kapsuły ratunkowe, mesa, kantyna, szafki i łazienki.
Pokład 2
- Mostek
- Kajuta Ibaki
Pokład 1
- Maszynownia
- Reaktor
- Kapsuły ratunkowe
- Stacja Medyczna
- Mesa
- Kantyna
- Szafki
- Kajuty Załogi
- Łazienki
- SKO
Pokład 0
- Hangar
- Zbrojownia
- Centrum podtrzymywania życia
- Magazyny
Załoga
Oprócz Hyde'a, Sickera, Nerak'a, Kahlem'a, Sebastiana, Kortha, Akana, Saavik'a i Ibaki na statku znajduje się jeszcze czterdziestu jeden członków załogi mających różne zadania.