OPIS STATKU NIE JEST SKOŃCZONY
-
-
NIEZNANE
Okręt został wykonany w specjalnie przygotowanych i ukrytych hangarach stoczni należącej do zorganizowanej grupy przestępczej „Kraken” będącej syndykatem przedstawicieli różnych ras w tym asari, turian i salarian. Budowane tam statki są w pewnym stopniu unikatowe, bowiem buduje się je według życzeń zleceniodawcy i w praktyce trudno by nielegalną stocznię opuściły dwa jednakowe obiekty. „Kraken” zajmuje się kradzieżą rozmaitych technologii z całej galaktyki, zaś zespół specjalistów stara się połączyć je w jeden schemat i zamknąć w bryle statku.
Piracki statek ma 146 metrów długości i może pomieścić 50 osobową załogę, choć do pełnego funkcjonowania fregaty potrzeba jedynie 15 obsługujących okręt. Jest to typowa jednostka przechwytująca, cechująca się dużą manewrowością, zwrotnością oraz sporym przyśpieszeniem.
Fregata miała być przede wszystkim bardzo szybka i niezwykle prędko dokonywać zmiany ruchu dzięki silnikom antyprotonowym zbudowanym i udoskonalonym w oparciu o okręty Turian. Jednostka wyposażona jest także w mocny napęd nadświetlny by w razie potrzeby natychmiast uciec z pola walki.
Kompozytowa powłoka kadłuba zapewnia maksymalną ochronę przed uszkodzeniami i atakami, pokryta jest pancerzem ablacyjnym, wraz z ruchomymi przesłonami bocznymi okien. Ponadto całość statku można zasłonić polem dynamicznej bariery kinetycznej jeśli zajdzie taka potrzeba.
W 2185 roku na Black Sabbath zaimplementowano dwa działa magnetyczno-hydrodynamiczne oparte na technologii Thanix rodem z turiańskiego przemysłu zbrojeniowego. Do tego 4 dziobowe i 2 rufowe wyrzutnie torped dysrupcyjnych. 6 podwójnych działek systemu GARDIAN. Po bokach fregaty znajduje się 4 wyrzutni min dryfujących oraz 4 wyrzutni min ruchomych typu Jackal, 20 zewnętrznych wyrzutni bocznych celów pozornych oraz dok bezzałogowych pojazdów różnego zastosowania.
Statek został gruntownie przebudowany i wyposażony w sprzęty niezbędne każdej jednostce służącej ludziom wyjętym spod prawa. To co wymienić należy w pierwszej kolejności to zabezpieczenia przed przejęciem kontroli z zewnątrz, oraz całe systemy pracujące nieustannie by zapewnić jak najwyższy poziom ochrony danych znajdujących się na niezależnych serwerach pod pokładem nie połączonych z żadną zewnętrzną siecią. Do tego maszty optroniczne, anteny radiowe i satelitarne, radary, skanery, sonary a także generatory zakłócające emisję fal, zagłuszacze danych, urządzenia szyfrujące wraz z wykwalifikowanym szyfrantem na pokładzie statku oraz inne urządzania umożliwiające kontrolę i obserwację stanu poza kadłubem statku. Nowoczesny mostek wyposażony jest w zaawansowaną Wirtualną Inteligencją nazwaną żeńskim imieniem „Cleo”.
Fregata posiada własny system maskujący z kamuflażem opartym na rozwiniętej XXI wiecznej ziemskiej technologii ADAPTIV sprawiającym, że okręt staje się niewidzialny dla wrogich systemów termicznego namierzania. Specjalne systemy ukrywania śladów termicznych spalin pozwalają okrętowi na jeszcze dokładniejsze wtopienie się w przestrzeń kosmosu.
W celu dostania się na statek trzeba przejść przez śluzę prowadzącą do komory dekontaminacyjnej. Ciekawostką jest, że ukryte są w niej kamery, sensory, czujki oraz małe schowane miotacze płomieni. To na wypadek, gdyby jednak ktoś nieproszony bardzo chciał dostać się na pokład jednostki.
Nie znajdzie się na jej pokładzie wielu wygód, od razu uderza w oczy surowość wnętrz i pewność co do bojowej funkcji fregaty. Black Sabbath nie należy do okrętów zaprojektowanych do toczenia długich walk. Jego atutem jest atak z zaskoczenia, maksymalne zbliżenie się do drugiego okrętu i przygotowanie się do abordażu. Posiada specjalny korytarz zakończony kołnierzem dokującym działającym jak przyssawka. Po przyczepieniu się do powierzchni burty drugiego statku włączane są potężne lasery wycinające w ciągu maksymalnie minuty przejście do środka okrętu.
STN – 666 – Black Sabbath ma swoją własną maskotkę. Jedni nazywają ją „Ślicznotką z Omegi”, drudzy „Miss Hell”. Jest wymalowana na boku dział i przedstawia diablicę z trójzębem – znak rozpoznawczy fregaty. Malunek jest hołdem dla tradycji malowania postaci na nosach samolotów w czasie II wojny światowej. Innym elementem nadającym okrętowi indywidualnego charakteru jest rzutnik holograficzny na tylnych statecznikach. W razie potrzeby na rozkaz kapitana włączana jest projekcja „Wesołego Rogera” – pirackiej bandery. Również ten zwyczaj ma kilkusetletnią tradycję, ma budzić w innych jednostkach strach i skłonić je do nie stawiania oporu.
Pokład I
- Zbrojownia I
- Kapsuły ratunkowe
- Mesa pokładowa
- Pomieszczenie zamykane sejfem
- Kajuta kapitana
- Kajuty członków załogi (20 osób)
- Śluza awaryjna (wejście/wyjście)
- Schody prowadzące w dół na pokład
- Winda
Pokład II
- Kokpit (pilot, nawigator, strzelec, panel WI)
- Centrum dowodzenia i informacji
- Zbrojownia II
- Pomieszczenie zamykane sejfem
- Kapsuły ratunkowe
- Mesa pokładowa
- Kuchnia
- Kajuty członków załogi (20 osób)
- Główna rampa (śluza wejście/wyjście)
- Schody prowadzące w dół na pokład
- Winda
- Kołnierz dokujący (abordaż)
Pokład III
- Szpital pokładowy
- Izolatka
- Laboratoria
- Kajuty członków załogi (10 osób)
- Śluza awaryjna II (wejście/wyjście)
- Schody prowadzące w dół na pokład
- Winda
- Winda hangarowa
Pokład -I
- Systemy podtrzymywania życia
- Dyżurka inżynierów
- Dyżurka mechaników
- Warsztat
- Jednostka centralna WI „Cleo”
- Systemy chłodzenia statku
- Silniki i rdzeń reaktora
- Silnik napędu nadświetlnego
- Magazyn I
- Winda hangarowa
Hangar
- Winda hangarowa
- Więzienie
- Główna rampa magazynowa (wejście/wyjście hangaru)
- Magazyn II