Helou! Pewnie tego tematu się nie spodziewaliście, ale takie z nas przebiegłe wensze, że wkradliśmy się do ogłoszeń z dawno zapomnianą mechaniką 2.0, żeby przekazać trochę konkretów i zadać bardzo ważne pytania. Żeby uniknąć tl;dr przejdę do konkretów od razu.
Mechanika jest skończona w 75%. Tak bym to określiła. Zrobiona jest już mechanika rzutów, zrobione są zdolności, tarcze, pancerze, opisane są obecne części opancerzenia i generatory tarcz, czyli wszystkie podstawy są. Dzięki Vexowi część broni ma swoje statsy, pozostałą część mam w tym momencie w swoim świetnym i mało wygodnym notatniku, więc w konspiratorni dziś się pojawi, a upubliczniona zostanie gdy tylko zaciągnę kogoś ze zmysłem estetycznym do wrzucenia całości zasad do lepszego vademecum niż obecnie tak, by można było po nie sięgnąć, nie ważyło to tonę i było intuicyjne w obsłudze.
Wiemy, jaka jest teoria. Teoria działa. Potrzebujemy jednak przetestować mechanikę w praktyce, więc powoli robię ku temu jakieś przygotowania. Początkowy zamysł był dość oczywisty - popróbować samemu w konspirze, ale doszłam do wniosku, że lepiej będzie wrzucić to po prostu jako open betę. Więc tak powstała koncepcja Cytadelowego turnieju (nawet takiego z nagrodami!), który, będąc zbiorową sieczką różnych osób o wielu taktykach, doskonale wytknie nam wszystkie błędy w mechanice, jakich nie widać na "konstrukcyjnym stole".
Jak miałoby to wyglądać? Bardzo prosto. Turniej podzielimy na trzy etapy. W każdym etapie członkowie będą mieli różne narzędzia do stworzenia swojego builda i walki na różnych arenach z innymi graczami.
Pierwszy etap to etap podstawowy - oznacza to, iż gracz do dyspozycji będzie miał:
- 10 punktów do wydania na 4 zdolności z 1 amunicją specjalną
- wybór jednej ze wszystkich broni Q1
- podstawowy generator tarcz
- podstawowy omni-klucz
- wybraną pulę części opancerzenia
- 2 omni- i 2 medi-żele.
Drugi etap będzie wyglądał podobnie, z tym, że:
- 20 punktów do wydania na 5 zdolności z 1 amunicją specjalną
- wybór dwóch ze wszystkich broni Q1 i Q2
- jeden z wszystkich generatorów tarcz low-end
- jeden z wszystkich omni-kluczy low-end
- dostęp do modyfikacji broni, pancerzy i omni-kluczy
- dostęp do pozostałych modów bojowych (innych niż k. omni-ostrze)
- wybraną pulę części opancerzenia
- 2 poziom plecaka
- 4 omni- i medi-żele
- 30 punktów do wydania na 6 zdolności z 1 amunicją specjalną
- wybór trzech ze wszystkich broni Q1, Q2 i Q3
- jeden z wszystkich generatorów tarcz high-end
- jeden z wszystkich omni-kluczy high-end
- dostęp do modyfikacji broni, pancerzy i omni-kluczy
- dostęp do pozostałych modów bojowych (innych niż k. omni-ostrze)
- wybór ze wszystkich elementów opancerzenia i pancerzy specjalnych
- dostęp do implantów ogólnych i niestandardowych*
- 3 poziom plecaka
- 6 omni- i medi-żele
* - mamy czas je jeszcze opisać. :<
! Za udział w każdym etapie przewidziane są małe nagrody dla waszych postaci oraz większe za wygraną w turnieju. Może nawet skombinujemy jakiś medal lub rangę dla Cytadelowych, mechanicznych miszczów :>
!! Oczywiście nie wykluczamy możliwości wystąpienia sytuacji, w której jeden element mechaniki okazuje się OP i przez to gracz wygrywa starcie. Po to ten turniej będzie, by takie rzeczy wyłapać. Wtedy z pewnością zorganizujemy nagrody pocieszenia dla przegranych, gdyż to nie do końca będzie ich wina, że nie zajęli żadnego miejsca. ;)
I teraz najważniejsza część tego ogłoszenia - czy bylibyście zainteresowani? Czy poświęcilibyście swoje kilka minut dziennie na walkę w takim turnieju? Oczywiście nie byłoby to tak wymagające jak walka w sesji, gdzie do postów dochodzą przemyślenia postaci, a nie tylko jej akcje. Nie byłoby w turnieju żadnych wymogów odnośnie długości posta - równie dobrze mogą być dwie linijki opisujące działania postaci.
Dajcie znać i w ankiecie, i tutaj. Jak na razie rozpiska 3 etapów jest dość luźna i może ulec zmianie w każdej chwili, więc nie przykładajcie do niej tak ogromnej wagi. Zadawajcie pytania śmiało, jeśli jakieś macie. Od razu na kilka odpowiem:
- W turnieju nie będzie przewidzianych przez mechanikę 2.0 talentów postaci.
- Nie będzie też możliwości zagrania prestiżówkami.
- Będzie obowiązywał obecny system skalowania bonusów.
- Nie obniżamy progu prestiżówek, w 2.0 ulegną one nieco innym zmianom, ale na razie nie są nawet zaczęte.